Bumerang - Yazarkafe

BLOGGER de KATEGORI OLUSTURMA-Videolu Anlatım


Bildiğiniz gibi Bloggerde kategori tabanlı yazı yazma seçeneği yok. Ancak kategoriyi kendimiz biraz uğraşarak oluşturabiliriz.. Bu yazımda size blogspotta kategori oluşturmayı anlatacağım.Öncelikle Kategoriden kastımız ne? yada kategoride ne oluyor kardeşim?diyenler için bir örnekle açıklayalım;Bir video film blogu oluşturdunuz diyelim.Bu blog içerisindeki filmleri Yerli Film,Yabancı Film,Alt yazılı film,Türkçe Film,Komedi Filmleri.... gibi gruplara ayırma işine kategorilendirme diyoruz. 
"Bloggerde kategori oluşturmak" için;
Blogger eklentisi olan, etiketler üzerinde ufak bir hile yaparak bunu kategori eklentisine çevireceğiz.
Örnek üzerinden devam edecek olursak,yabancı filmler kategorisinde görüntülenmesini istediğiniz filmin etiketlerinden bir tanesini "yabancı filmler" diye girmemiz gerekir,aslında bizim yaptığımz iş etiketlerimizi kategorize etmek ve görünmesini istediğimiz etiketin, görünmesini sağlamak.

1.Adım: Blogger hesabımızla giriş yaptıktan sonra,Kumanda Paneli>Tasarım>Gadget Ekle>Etiketler Gadgeti yolunu izliyoruz.Yada blogger hesabımızla giriş yaptıktan sonra burdan da direk etiketler gadgetini blogunuza  ekleyebilirsiniz.
2.Adım:Etiketler Gadgetini tıkladığımızda, karşımıza aşşağıdaki gibi bir pencere çıkacak.
Bu pencerede "Başlık" kısmını "Kategoriler" diye değiştirelim,"Seçilen Etiketler" kutucuğunu işaretleyelim,"Görüntüle" kısmını da "liste" olarak seçelim,eğer kategorinizde kaç kayıt olduğunu görüntülemek isterseniz(Örneğin kaçtane yabancı film var) "Her etiketteki kayıt sayısını göster" kutucuğunu işaretledikten sonra. Şekilde de gördüğünüz düzenle linkine tıklayalım.
3.Adım: düzenle linkine tıkladığımızda aşşağıdaki gibi "Gösterilecek Etiketleri Seçme" penceresi açılacak bu pencerede görünmesini istediğimiz etiketleri (kategorilerimizi) seçiyoruz.
TAMAMLANDI ardından KAYDET butonlarına tıklayıp kategorilerimizi kaydediyoruz.Kaydettiğimiz kategorilerimizin görüntüsü aşşağıdaki gibidir.
Burda "alt yazılı film" linkini tıkladığımızda, içerisinde "alt yazılı film" etiketi olan bütün içeriklerimiz ana sayfada birarada  görünecektir.
Birde kategorinizin linki "http://site adresiniz.com/search/label/Etiket Adı " şeklindedir,lazım olur diye onu da vereyim dedim. 
Bilmem Anlatabildimmi?
Eğer anlamadığınız yer olursa yorumlar kısmından sorun,cevaplayalım.
Ben anlamadım diyen kimse kalmasın diye bir video ekliyeyim dedim.
bekleyin yakında geliyor.........dedik ve vidomuzu ekledik...

 Yorumlarınızı Bekliyorum....
PAYLAŞ

BLOG OKULU

Merhabalar, 2012 yılından beri editörlüğünü yaptığım blogokulu.org sitesinde blogger kullanıcıları için gerekli olan bir çok bilgiyi bulabilrsiniz.Blogger temaları,blogger eklentileri ve blogger dersleri ile blog yazarlarına elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Disqus Yorumları
    Facebook Yorumları

34 yorum:

  1. Tanemmelis838 Mart 2012 19:32

    İnanmıyorummmmmmm kadar basit olduğunu videoyu izleyince anladım :)eyvahlar olsun banaa:)Çokkkkkkk teşekkürlerrrr videoyu hazırlayanın emeklerine,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. eyw. senin sayende hiç tahmin edemeyeceğim şeyleri yapıyorum saolasın :))

    YanıtlaSil
  3. sizlerde sağolun,samimi ve içten yorumlarınız için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. merhaba ben birşey sorucam
    sizin gibi sol tarafı kullanmak istiyorum ama şablonum hazır şablon nasıl düzenleyebilirim?

    YanıtlaSil
  5. kuzey rüzgarı1 Nisan 2012 18:15

    Merhaba! bir sorum olacaktı,ben bloguma asajım ve dükkanım gibi bölümlri koymak istiyorum nasıl yapabilirim?

    YanıtlaSil
  6. bunu ne şekilde yapmak istiyorsunuz?sekme olarak,menü olarak, nasıl bir şey istiyorsunuz ve yer olarak nerde olmasını istiyorsunuz?

    YanıtlaSil
  7. elinize sağlık.. alt kategori oluşturamıyorum mesela programlar kategorisine medya programları alt kategorisine video programları alt kategorisi yapmak istiyorum anlatırsanız sevinirim kolay gelsin 

    YanıtlaSil
  8. kuzey rüzgarı2 Nisan 2012 13:37

    Başlığın altında istiyorum aynı sizin blog başlığınızın altında olduğu gibi.

    YanıtlaSil
  9. kuzey rüzgarı3 Nisan 2012 21:07

    Dün de sormuştum ama tekrar sormak istiyorum blog'uma pasajım ve dükkanım gibi sekmeler eklemek istiyorum başlığın hemen altına bunu nasıl yapabilirim ?Bu arada teşekkür ederim çok güzel bir site hazırlamışsınız .

    YanıtlaSil
  10. sorduğun sorunu cevabını burdanbulabilirsin.

    YanıtlaSil
  11. kuzey rüzgarı4 Nisan 2012 18:18

    Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için navigasyonlu açılır menü den yaptım, bu menülere birşeyler eklemk istiyorum bunu nasıl yapabilirim? Dün sormuştum ama o açılır menüydü bugün onu silip navigasyonlu açılır menü yaptım bu daha çok hoşuma gitti .

    YanıtlaSil
  12. kuzey rüzgarı4 Nisan 2012 18:30

    Az önceki yorumum da soruyu yanlış sordum menüye istediğim sekmeleri ekledim bu sekmelere eklemek istediklerimi nasıl ekleyebilirim acaba ?Tekrar teşekkür ederim çok faydanız oluyor benim gibi bilmeyenlere .

    YanıtlaSil
  13. meraba  bu etiket ekleme ve bağlantı listesi sadece dinamik görünümlerde geçerli diyor olmuyor  yeni bir yöntem varmıydı acaba şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. hallettim nasıl önce dinamik görünümler şablonu nu uyguladım sonra etiketler gadget ini ekledim dahasonra tekrardan istetiğim şablonu seçtim ve kategori (etiketler) gadget i kaybolmadı

    YanıtlaSil
  15.  halletiyseniz sıkıntı yok, güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler ama en basiti search/label olayı diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  17. etiketl linklerini basit bir css menüye uygularsanız kenar çubuğunda çok güzel bir kategori menüsü oluşturabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  18. o iş sizin yaratıcılığınıza kalmış artık.
    Benden böyle bir uygulamamı talep ediyorsunuz?Eğer varsa böyle bir istek hemen düzenleyip yayınlayalım?

    YanıtlaSil
  19. Dün sormuştum bunun hakkında bir soru ve sizden cevap gelmiş. hemen uyguladım. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. Anlatıldığı gibi kategori oluşturmuştum fakat ilk başta yayın oluştururken etiketlerin başharflerini küçük olarak girmiştim. şimdi kategoride başharflerin büyük görünmesini istiyorum. bunu nasıl sağlayabilirim?

    YanıtlaSil
  21. ben yeni başladım görünmesi istedigimiz etiketleri seçiyoruz bölümünde hiç kategori yook bunu nasıl düzeltebililirm 

    YanıtlaSil
  22.  yazı yayınladığınız alanda sağ tarafta etiket diye bir kısım var oraya girip etiket ekliyebilirsiniz yada toplu etiket ekleme için buradaki videomuzu izleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  23. çok saol hemen uygulamayageçiyorum çok güzel site elinizesaglık :DD: 

    YanıtlaSil
  24. Testkitabi Tk8 Temmuz 2012 20:53

    emeğinize sağlık. kategori olarak kullanmak gerçekten çok işe yarıyor.film blogları genelde bunu kullanıyorlar.aynı mantıkla biraz daha gelişmişini bende test kitapları için açtığım sitede kullanıyorum.sizin gibi widget değil de kodlarla oynayarak dropdown menü yaptım.çok kullanışlı oluyor.isteyenler http://www.testkitabi.tk adresine bakabilirler. 

    NOT:site blogger aslında alan adı alarak yönlendirme yaptım.

    YanıtlaSil
  25. benim bloğum yenidir bi bakıp eksiklerimi söylermisiniz 
    http://pcteknolog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  26. Soyle bir sorun var. Anlattiginiz sekilde kategori olusturdugumuzda kategoriden herhangi birisine (ornek oyunlar) tikladigimizda oyunlar etiketi adinda kac tane kayit var ise hepsi gosteriliyor anasayfada. Yani oyunlar ile etiketledigimiz 500 tane kayit var ise hepsi anasayfada cikiyor. Bu da sayfanin yuklenememesi demek oluyor. Buna bir cozum var mi.

    YanıtlaSil
  27. Hocam sendeki acilir menulerden istiyorum nasil yaptigini anlatirmisin acaba. stratdoctor@gmail.com mail adresim...

    YanıtlaSil
  28. evet bu konuda haklısınız bunun için bir çözüm arayacağım,bulursam size mail atarım yada buraya yazarım.Uyardığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  29. hangi açılır menüyü kastediyorsun, isim olarak bir iki örnek verebilirmisin?

    YanıtlaSil
  30. Yeni bir tema ayarladım kendime ve açılır menü olayına hallettim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. Ayarladığım yeni temada bu sorun yok. Etiket ile kategori oluşturduğumda 20 kayıt gösteriliyor ve bu rakamı kendimiz ayarlayabiliriz sanırım. Yardımlarınız için teşekkür ederim sitenizi takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  32. Bloğum sayenizde profesyonel bir site oldu. Sitenize çok sey borçluyum arkadaşım. Herşey İçin Çok Teşşekür Ederim. http://www.goomassegitimkitizenginleri.com/ Sizinde böyle Bir siteniz Olabilir sadece bulunduğunuz Bloğu detaylarıyla İncelemeniz Yeterlidir.

    YanıtlaSil

Belirtmek istediğiniz farklı konular varsa Burdan Yazabilrisiniz...